اپ جدید ” Wake Up ” می تونه جون راننده های خواب آلود رو نجات بده!

اپ جدید ” Wake Up ” می تونه جون راننده های خواب آلود رو نجات بده!

Header-3

آخرین باری که به توصیه ی پزشکان گوش دادید و هر شب 7 تا 10 ساعت خوابیدید کی بود؟ هممون میدونیم که کمبود خواب مداوم روی تمرکز، سلامتی، کار و روابطمون تاثیر منفی میذاره. اما معمولا توجه کمتری به این مساله داریم که وقتی در حال رانندگی ایم کمبود خواب میتونه جون خودمون و دیگران رو به خطر بندازه. بخاطر تعداد بالای تصادفاتی که بخاطر خواب آلودگی بوده، محققان دانشگاه بپتیست، در هنگ کنگ، یه اپ ساختن که خواب آلودگی راننده رو تشخیص میده و زنگ هشدار رو به صدا در میاره تا تصادفی اتفاق نیفته.

طبق بررسی انجام شده در مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، در ماه گذشته، از هر 25 راننده یک نفر در حال رانندگی به خواب رفته. این مسئله باعث 72000 تصادف و مرگ 800 نفر شده.( گرچه که خیلی ها معتقدن آمار دقیق تلفات خیلی بالاتر از ایناس و حدود 6000 نفر در ساله. )

خب برای همه روشنه که خوابیدن پشت فرمون خیلی خطرناکه، ولی معمولا این مساله رو که خواب آلودگی میتونه باعث تصادف بشه رو دست کم می گیرن. از این بدتر اینکه مشکلات مربوط به خواب در حین رانندگی فقط در شب اتفاق نمیفته. وقتی پای رانندگی وسط باشه، حتی خواب آلودگی بعد ناهار یا کاهش قند خون در ساعات آخر روز می تونه روی واکنش های شما و تمرکز ذهنیتون اثر بذاره.

یه نگهبان ضد چرت!

برای حل این مشکل، یه گروه به سرپرستی یکی از استادان دانشگاه هنگ کنگ، چیونگ یو مینگ، اپی رو طراحی کردن که به مبارزه با خواب آلودگی توی جاده بره.این اپ با فناوری ویدئویی لحظه به لحظه اش ، حالات صورت رو دنبال و تحلیل می کنه و علائم خستگی رو تشخیص میده. خصوصا تغییراتی که توی پلک ها و موقعیت سر باشه. فقط کافیه این اپ رو روشن کنید و گوششیتون رو نزدیک فرمون، رو به خودتون قرار بدید. دوربین اگر علائم خواب آلودگی رو ببینه، با یه زنگ هشدار خوابتونو میپرونه.

برعکس خیلی از تکنولوژی های از این دست که فقط برای ماشینای مدل بالاست و از یه ماشین به ماشین دیگه کار نمیکنه، اپ ویک آپ هم استفاده کردن ازش ساده س هم اینکه در همه ی ماشین ها قابل استفاده س. این اپ جوایز خیلی زیادی رو هم از آن خودش کرده. پس امنیت خودتونو باهاش تضمین کنید و به محض اینکه روونه ی بازار شد، روی گوشیتون نصبش کنید!

 

اشتراک گذاری پست

1 دیدگاه

  • کمال ترکی پاسخ

    بادرودواحترام .عزیزان خواب درهنگام رانندگی ۲دفعه باعث خطری که می‌توانست مرااززندگی ساقط نمایدبرای من۶۵ساله حادث شده . خوشبختانه فقط خودم آسیب دیدم ولی می‌توانست باعث صدمه دیدن سرنشینان خودروهای بیگناه دیگرباره . که باعث عذاب وجدان باشد …تکنولوژی ایر بگ مرانجات داد….وخواهش والتماس والتماس میکنم از تمام تکنولوژی های نوین استفاده نمایید.. مخلصم

    در 12:37 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *