ورزش باعث نمیشه از خطرات نشستن زیاد در امان باشید!

ورزش باعث نمیشه از خطرات نشستن زیاد در امان باشید!

Header-4

حتما هشدار های ترسناکی که در مورد مخاطره آمیز بودن نشستن زیاده رو شنیدید. اگر کارتون مستلزم نشستن زیاده اما خودتون به طور مرتب ورزش می کنید، ممکنه فکر کنید که این مخاطب این هشدارها شما نیستید. این هم هشداری برای شما: نشستن طولانی مدت تاثیرات ورزش کردن رو از بین می بره و باعث میشه این مسئله برای یه ورزشکار همونقدر خطرناک باشه که برای یه آدم معتاد به تلویزیون هست!

چطور ممکنه؟

مطالعات بسیاری نشون دادن که افرادی که مدت زمان طولانی ای می شینن ، خودشون رو در معرض خطر انواع و اقسام بیماری ها قرار میدن,؛ مهم هم نیست که اهل ورزش کردن باشن یا نه. از بیماری هایی مثل دیابت نوع 2 گرفته تا بیماری های قلبی. مطالعه ای در سال 2012، پرونده های مربوط به طب داخلی رو بررسی کرد. نتیجه این بود: افرادی که در طول روز بیشتر از 8 ساعت می شینن، مثلا از 9 صبح تا 6 بعد از ظهر، با احتساب تایم ناهار، احتمال مرگشون در طول این تحقیقات 3 ساله بیشتر از همتایانی بود که فعال بودن و مدام نمی نشستن. اصلا هم مهم نبود که ورزش می کنن یا نه. تحقیقی در سال 2016 از این هم فراتر رفت. یافته ها حاکی از این بود که گرچه یه دوی یه ساعته ی عصرگاهی سطح تری گلیسیرید مضر بدن رو در صبح روز بعد کاهش میده، با این وجود اگر این دویدن بعد از چند روز که فعالیت نداشتید انجام بشه، اون تاثیرات از بین میره.

چطور از خطرات نشستن زیاد در امان باشید.

طبق برآوردی در سال 2014 که شامل 218 دونده ی ماراتن و نیمه ماراتن بود، با اینکه اونها در هفته 30 تا 40 مایل رو می دویدن ولی باز هم در طول روز 11 ساعت می نشستن. مطالعه ای هم در سال 2012 نشون داد که افراد مذکور در روزهایی که ورزش می کردن همونقدر می نشستن که روزهایی که ورزش نمی کردن.

این مقاله نمی خواد بگه ورزش مفید نیس- مسلمه که هست. فقط می خوایم بهتون بگیم در طول روز حتما از جاتون بلند شید و حرکت کنید حتی اگه صبح اون روز ورزش کردید. سعی کنید هر 90-60 دقیقه گوشیتونو تنظیم کنید تا زنگ بزنه و به شما یادآوری کنه که وقت قدم زدنه. ( حتی تحقیقات اثبات کرده اینطوری بازده کاریتون هم بالا میره. ) وقت ناهار کمی قدم بزنید و سر جاتون هم نشستید یکم به بدنتون حرکت بدین. ( شاید باورتون نشه ولی این کار از خطرات قلبی مربوط به نشستن رو جلوگیری می کنه. )

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *