بخاطر چاق شدن بستنی نمی خورید؟ پس حتما فواید حیرت آور بستنی رو نمی دونید!

بخاطر چاق شدن بستنی نمی خورید؟ پس حتما فواید حیرت آور بستنی رو نمی دونید!

Header-4

 

هیچی بیشتر از بستنی خوردن تو تابستون نمی چسبه. اما اگه جزء آدمایی باشید که خیلی به سلامتشون اهمیت میدن از خیر بستنی خوردن می گذرید حتی اگه چله ی تابستون باشه. خب اگه بهتون بگیم خیلی هم براتون بد نیس، اونوقت چی؟ در واقع، اگه در خوردنش زیاده روی نکنید، فواید حیرت آوری هم برای سلامتیتون داره. ما چهار اسکوپ از فواید بستنی براتون اوردیم. از خودتون پذیرایی کنید.

  1. بستنی می تونه در کاهش وزن بهتون کمک کنه.

اگر بخاطر چاق شدن بستنی نمی خورید، با خوندن این بخش نظرتون عوض میشه: در مطالعه ای که در مجله ی آمریکایی کلینیکال نیوتریشن منتشر شد، زنانی که در طول روز یه وعده لبنیات پر چرب مثل بستنی رو می خوردن، اضافه وزن کمتری نسبت به بقیه داشتن. البته این به معنی اون نیس که هر شب اندازه ی یه قابلمه بستنی بخورید و انتظار داشته باشید که وزن کم کنید. اما می تونید هر شب نصف فنجون بستنی وانیلی یا کاکائویی بخورید که فقط 140 کالری داره.

  1. با بستنی از ناباروری خداحافظی کنید.

در اینجا به یه فایده ی بستنی اشاره می کنیم که میتونه باعث بشه خانم ها در خوردنش زیاده روی کنن: مطالعه ای که در دانشگاه هاروارد انجام شد نشون داد که خوردن شیر پرچرب و یا بستنی شانس بچه دار شدن رو بالا میبره. در این مطالعه عادات غذایی بیش از 18000 خانم که بین 24 تا 42 سال سن داشتن مورد بررسی قرار گرفت. خانم هایی که در طول هفته دو بار یا بیشتر بستنی پرچرب خوردن، نسبت به بقیه 38 درصد کمتر دچار مشکلات ناباروری مربوط به تخمک گذاری شدن.

3. بستنی مواد مغذی مهمی داره.

نمیشه انکار کرد که بستنی میان وعده ی سالمیه. ترکیبات اصلی بستنی خامه، شیر، شکر و طعم دهنده ها هستن. این ترکیبات نشون میده که بستنی پر از مواد مغذی اصلی برای بدنه. مثل کلسیم و فسفر که برای استحکام استخوان ها هستن. پتاسیم که فشار خون رو پایین میاره و ویتامین های گروه ب که بهمون انرژی میدن. بستنی مقدار کمی پروتئین هم داره که در ترمیم بافت ها و رشد سلول ها نقش مهمی ایفا میکنه.

  1. بستنی باعث میشه لبخند بزنید.

هیچ وقت به این قضیه فکر کردید که چرا حالتون بعد از خوردن بستنی خوبه؟ خوشمزگیش تنها دلیلش نیس. در یه مطالعه به این نتیجه رسیدن که یه قاشق چیز خنک خوردن میتونه باعث ایجاد حس شادی در افراد بشه. محققان موسسه ی سایکایتری در لندن فعالیت مغز افراد رو بعد از خوردن بستنی وانیلی بررسی کردن. به محض اینکه این افراد بستنی رو قورت دادن، روی مرکز لذت در مغز اثر داشت و این بخش از مغز فعال شد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *