در سوییس مجسمه ای در حال خوردن بچه هاست! دلیلش رو می دونید؟

در سوییس مجسمه ای در حال خوردن بچه هاست! دلیلش رو می دونید؟

Header-2

تصور کنید در شهر برن، پایتخت سوییس، دارید قدم می زنید و از مناظر لذت می برید تا اینکه صدای یه بچه رو می شنوید که با نفسای بریده بریده میگه: ” مامان! چرا اون مرده داره سر بچه رو میخوره؟ ” با وحشت نگاه بچه رو دنبال می کنید و میبینید که وسط شهر مجسمه ای برای یه فواره ساخته شده که مردیه در حال خوردن نوزادان. اما… چرا؟

جریان چیه؟

این مجسمه در سال 1546 در شهر برن ساخته شد. اسمش کیندلیفرسره ( Kindlifresser ). ترجمش میشه ” بچه خور ” و یکی از قدیمی ترین مجسمه های شهره. بله- این قاتل چندش آور خیییلی وقته که بچه ها رو به وحشت میندازه. چی وحشتناک تر از ترسیم یه مرد دیوونس که داره بچه می لمبونه؟ حقیقت اینه که هیچکس دقیقا نمی دونه چرا و چجوری اون از برن سر در اورده. از اون جایی که دنبال جوابیم، بهتره بریم سراغ 3 تا از معروف ترین فرضیه ها.

فرضیه ی اول میگه که مجسمه، کرونس رو نشون میده. در اساطیر یونان، کرونوس پادشاه یکی از نژادهای خدایان یونان ،تایتان هاست. کرونوس 5 تا بچه داره. بعد از اینکه والدین کرونوس ( هون و ارث ) بهش هشدار میدن که بچه هاش به جای اون ممکنه رو تخت پادشاهی بشینن، اون هر 5 تاشونو می خوره. اعصاب مصابم نداشته!

یه داستان معروف دیگه در مورد یه حسادت خونوادگیه. طبق این داستان، این مجسمه برادر بزرگتر دوک برچتلده، بنیان گذار شهر برن. اینجوری که این داستان میگه، برادر بزرگتر از اینکه همش تحت سلطه ی برادر کوچیکترش باشه خسته میشه و خشم خودشو سر بچه های شهر خالی می کنه … و می خوردشون. این داستان عجیبه و غیر قابل باور چون اتفاق به این وحشتناکی هیچ جا به ثبت نرسیده.

مرد سیاهپوست، تویی؟!

یکی از فرضیه هایی که خیلی احتمالش هست که درست باشه و در عین حال مایه ی تاسفه اینه: این مجسمه ی برای اخطار دادن به یهودیان ساکن برن ساخته شده بوده. کیندلیفرسر یه کلاه زرد نوک تیز سرشه که خیلی شبیه اون کلاه هاییه که یهودیا تو اون دوره مجبور بون بپوشن. یهودیا رو مجبور می کردن که این کلاه هارو سرشون کنن تا وقتی که از محله ی مخصوص یهودیا بیرون میان قابل شناسایی باشن.

ترجیح میدیم توضیحات اطلس آبسکورا ( یه راهنمای تور برای جاهای عجیب و شگفت انگیز دنیا ) رو با همه ی عجیب غریبیش باور کنیم. حداقل به وحشتناکی اونای دیگه نیس: ” این مجسمه در واقع یه مرد سیاهپوسته که در فستیوال Fastnacht به بچه های برن یادآوری می کنه که بچه های خوبی باشن و حواسشون به رفتاراشون باشه .” فستیوال Fastnacht یه جشن سنتیه که قبل از یه دوره روزه داری انجام میشه. مردم میزنن و میرقصن و بهترین غذا ها رو در اون شب می خورن. اگه واقعا این یکی فرضیه درست نباشه، کیندلیفرسر یه کابوس تمام عیاره!

اشتراک گذاری پست

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *