کوچک ترین موزه ی دنیا یک باجه ی تلفن در بریتانیاست!

کوچک ترین موزه ی دنیا یک باجه ی تلفن در بریتانیاست!

Header-2

وارد یک باجه ی تلفن کلاسیک در یورکشایر انگلستان می شید اما نمی تونید تماس تلفنی بگیرید. می پرسید چرا؟ چون این باجه ی تلفن کوچکترین موزه ی دنیاست. موزه ی وارلی در اکتبر سال 2016 افتتاح شد به امید اینکه در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت بشه. با خودتون می گید موزه ای موزس که بزرگ باشه و پر از آثار هنری. اما در مورد این یکی باید گف فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه!

موزه ای کوچک با اهدافی بزرگ

کی صبح از خواب پا شده و تصمیم گرفته یه باجه ی تلفنو تبدیل به یه موزه کنه؟ بر طبق کنده نست ترولر، وقتی شرکت مخابرات بریتانیا ( BT ) اعلام کرد که قصد داره 43 تلفن همگانی در منطقه ی وارلی و اطراف اونو جمع آوری کنه، مونده بودن این باجه رو تبدیل به یک ایستگاه شوک قلبی بکنن ( برای موارد اورژانسی افرادی با مشکلات قلبی )، یا اینکه تبدیل به یه کتابخونه یا یه موزه. که دست آخر موزه بیشترین رای رو اورد. گرچه تلفن های همراه این باجه ها رو بلا استفاده کرده، اما هنوز هم باجه های قرمز تلفن در بریتانیا دوست داشتنی و جذابن. واکنش ها به شورای وارلی فوق العاده بود وقتی قرار شد این باجه ی تلفن تنها باجه ای باشه در سرتا سر بریتانیا که تبدیل به یه موزه میشه.

موزه ی وارلی میخواست از یه جهت دیگه هم متمایز بشه. اینکه کوچکترین موزه ی دنیا شناخته بشه. این موزه واقعا کوچیکه تا حدی که فقط یه بازدید کننده می تونه واردش بشه. همین که این باجه ی تلفن تبدیل به یه موزه شد و اولین بازدید کننده هاش رو داشت، شورای وارلی فورا درخواستی نوشت تا این جای دیدنی در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت بشه. موزه ی وارلی با تعداد زیادی موزه رو در روئه که ادعا دارن کوچیکترین موزه ی دنیا هستند. حتی یه موزه ی کوچیک توی سوپریر آریزونا هست که کوچیکترین موزه ی دنیا نامگذاری شده. یه رقیب سرسخت دیگه موزه ی M در شهر نیویورکه که در واقع یه آسانسور کوچیک و قدیمی 36 فوت مربعیه.

وارلی توی یه کپسول

همچنان که منتظر نتایج ثبت گینس هستید، می تونید برید و از این موزه دیدن کنید. هر چند ماه یه بار هم اشیای توش عوض میشن. موقع افتتاحیه اشیایی که توسط ساکنان وارلی اهدا شده بود، شامل وسایل دست ساز محلی و قدیمی بود به همراه اشیای جالب دیگه مثل عکس های قدیمی، جواهرات آنتیک و کنده کاری های روی شیشه. این موزه روبروی مسافرخونه ی Maypole، در مرکز روستای وارلی واقع شده. و بازدیدش هم برای عموم آزاده. ( تازه می تونید اگه خواستید چیزهایی رو اهدا هم بکنید ). ولی خب تماس تلفنیاتونو با همون گوشیتون بگیرید.

 

منبع: http://www.cntraveler.com

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *