شما نمیتونید سیستم ایمنی خودتون رو تقویت کنید!

شما نمیتونید سیستم ایمنی خودتون رو تقویت کنید!

Header-4

اگه بدونید تقویت سیستم ایمنی یعنی چی شاید اصلا نخواید که مقاومش کنید!

وارد داروخونه می شید و با محصولات فراوانی روبرو می شید که روشون نوشته : ” تقویت کننده ی سیستم ایمنی ” . این نوع ادعاها از اساس ایراد دارند. برعکس تصور ذهنیتون، سیستم ایمنی متشکل از یک چیز نیست : این سیستم یک سیستم پیچیده است که از سلول ها، ارگان ها و عملکردهای بیولوژیکی متعددی تشکیل شده.به زبان ساده، سیستم ایمنی شامل دو بخشه : غیر اکتسابی و اکتسابی. واکنش بخش غیر اکتسابی رو وقتی متوجه می شید که مریضید. این قسمت با واکنش هایی مثل ترشح مخاط ، تب، سرفه، و در کل با سوزش و التهاب به عفونت حمله می کنه.

این بخش نمی تونه کاملا عفونت رو از بدنتون خارج کنه. این کار جزء عملکردهای بخش اکتسابی است. بخش اکتسابی همون پادتن هاییه که سیستم ایمنی از طریق بیماری هایی که قبلا مبتلا شدید و از واکسن ها جمع آوری کرده. ( در واقع واکسن ها در قواعد سیستم ایمنی یک استثنا محسوب میشن- چرا که تنها راه شناخته شده برای تقویت سیستم ایمنی هستن. ولی بازم، واکسن نمی تونه واکنش کلی سیستم ایمنی رو بهبود ببخشه، فقط می تونه به میکروبی حمله کنه که براش ساخته شده. ) از اونجایی که محصولات داروخانه ها که ادعای بهبود سیستم ایمنی رو دارن واکسن نیستن، قاعدتا باید بر اساس اونچه ادعا میکنن بخش غیر اکتسابی سیستم ایمنی رو تقویت کنن- یعنی اون قسمتی که نمی تونه عفونت رو از بدنتون دور کنه اما با سوزش و التهاب نسبت به بیماری واکنش نشون میده. و علائمی مثل آبریزش بینی و تب داره. حتی اگه واقعا می شد که بخش غیر اکتسابی سیستم ایمنی رو بهبود بخشید و تمام اون علائم رو هم تحمل کرد، باز هم برای شما سودی نداشت. چون التهاب های طولانی مدت عوارض بسیاری دارند، شامل تصلب شرائن و حمله ی قلبی.

البته شما میتونید بدنتون رو که ممکنه دچارعفونت بشه از قبل آماده کنید. رژیم غذایی متعادل داشته باشید، به اندازه ی کافی استراحت کنید، به قدر کافی آب بنوشید و ورزش کنید. و اینطوری سیستم ایمنیتون برای حمله به مهاجمان آماده میشه.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *