این عینک های پیشرفته دید فوق بشری به شما می دهند تا رنگ های بیشتری ببینید!

این عینک های پیشرفته دید فوق بشری به شما می دهند تا رنگ های بیشتری ببینید!

Header-3

هیچ وقت فکر کرده اید 100 میلیون رنگ را دیدن چه حسی دارد؟

وقتی پای قدرت دیدن رنگ ها به میان می آید، انسان ها به گرد پای حیوانات نمی رسند. ( سوپر استار این عرصه دهان پا، نوعی سخت پوست، است) . بیشتر انسان ها قادر به دیدن یک میلیون رنگ هستند. عدد کمی نیست، با این حال محققان عینکی ساخته اند که این عدد را بیشتر هم می کند. برای دیدن رنگ های بیشتر آماده اید؟

peacock-mantis-shrimp_18428_990x742
میگوی آخوندکی یا دهان پا که پیچیده ترین نوع چشم را داراست.

چشم های رنگین کمانی!

محققان دانشگاه Wisconsin- Madison عینکی ساخته اند که تعداد رنگ هایی را که می توانید ببینید افزایش می دهد. با این عینک می توانید بین دو گستره ی رنگ آبی تمایز قائل شوید. بدون این عینک این دو گستره یکی هستند. انسان ها سه ردیف سلول مخروطی در کره ی چشمشان دارند. ( کوتاه، متوسط و بلند. ) این سه ردیف سلول، توان دیدن سه گستره ی رنگ را به ما می دهند. یعنی آبی، سبز ، قرمز. ( به همین دلیل انسان ها دید تری کروماتیک، سه رنگی ، دارند. ) این عینک در واقع چشم ما را فریب می دهد انگار که سلول مخروطی چهارمی هم در کار است. در حال حاضر، این محصول می تواند مجرای رنگ آبی را از هم جدا کند. تیم محققان قرار است فیلتر های رنگ سبز و قرمز را بسازند.

glasses_1490671785349_6276652_ver1.0_640_360

جالب است! اما چرا؟

این عینک ما را قدمی به سمت دید چهار رنگی یا tetra chromatic نزدیک کرده است. ( در ضمن ، تتراکرومات ها افرادی هستند که به طور طبیعی 4 ردیف سلول مخروطی دارند. این افراد 100 میلیون رنگ میبینند .این عدد در افراد با دید نرمال فقط 1 میلیون است. ) دیدن رنگ های جدید جالب است . اما هدف این محصول چیست؟ بر اساس مقاله ای پژوهشی، این عینک ها ” می توانند کاربردهای از قبیل ردیابی و کشف استتار داشته باشند و یا مانع از جعل در هنر و تقلب در مصورسازی داده ها شوند. ” فوتوریسم، جنبشی هنری، اجتماعی که تاکیدش بر تکنولوژی، سرعت و.. است، از این عینک ها استقبال می کند. این جنبش این محصول را کمکی به یک انقلاب در حال پیشرفت می داند، ” انقلاب افزایش ادراک حسی”. ما هم مشتاق داشتن دید فرا بشری هستیم.

 

منبع: channel3000.com

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *