مرغ را قبل از پخت نشویید تا سالم تر بمانید!

مرغ را قبل از پخت نشویید تا سالم تر بمانید!

Header-4

مرغ رو بذار همون جا و از سینک دور شو! درسته- شستن مرغ مطلقا ممنوعه. تکرار می کنیم: نباید مرغ را بشورید. اگر احساس می کنید دروغه، کاملا درک می کنیم. اما باور کنید که این کمک می کند تا خودتان و خانواده یتان از احتمال مسمومیت غذایی در امان باشید.

به شستشوی مرغ نه بگویید!

مرکز کنترل و پیش گیری بیماری ( CDC ) برآورد کرده است که در آمریکا 3000 نفر در سال به خاطر مسمومیت های غذایی جان خود را از دست می دهند. از آن جایی که مرغ خام باکتری ای به نام کامپیلوباکتر( campylobacter ) دارد و این باکتری یکی از مرسوم ترین علت های مسمومیت غذایی است، عقل سلیم حکم می کند که کاملا مرغ را قبل از پختن بشورید. در واقع بدترین کاری که می توانید بکنید همین است.

05a22f43-8211-4ccc-8d19-3ee9f870f343

این سلول های کثیف معمولا روی گوشت قرمز و گوشت مرغ یافت می شود. گوشت هایی که در طول مراحل آماده سازی با مدفوع حیوان آلوده شدند. ( اه! ) اگر که مرغ شما آلوده باشد و شما روی آن آب بریزید هر چیزی که با قطره های آب تماس پیدا کند آلوده می شود- دست ها ، ظرف ها، پیشخوان آشپزخانه و لباس هایتان. همان طور که سرویس ملی بهداشت بریتانیا (NHS UK) توضیح داده است، ” قطره های آب می توانند بیشتر از 50 سانتی متر حرکت کنند و به هر جهتی بروند. تنها تعداد کمی از سلول های کامپیلوباکتر کافیست تا مسمومیت غذایی ایجاد شود.”

raw chicken legs on wooden cutting board

 

به جای شستشو چیکار کنیم؟

خب، چجوری کلا از شر این باکتری های گنده ی مضر خلاص بشیم؟ مرغ را بپزید. در اینجا چند روش عالی را از سرویس ملی بهداشت بریتانیا ( NHS UK ) ذکر می کنیم تا از شر مسمومیت غذایی ناشی از مرغ خام در امان باشید:

  • مرغ را بسته بندی کنید و در جای خنک نگه دارید. مرغ را در طبقه ی زیری فریزر بگذارید تا آب مرغ آلوده روی بقیه ی غذاها نریزد.
  • دست هایتان و ظروف استفاده شده را بشورید. اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که در تماس با مرغ خام بوده، به طور کامل تمیز شده است.
  • مرغ را کاملا بپزید. مرغ باید با بخار کامل بپزد.گوشت آن نباید صورتی باشد. اگر دماسنج مخصوص گوشت دارید، مطمِئن شوید که حداقل دمای مرغ 165 درجه فارنهایت یا 74 درجه سانتیگراد است.

منبع: foodrepublic.com

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *