آیا شرکت های لپ تاپ در مورد عمر باتری به شما دروغ می گویند؟

آیا شرکت های لپ تاپ در مورد عمر باتری به شما دروغ می گویند؟

Header-3

وقتی صحبت از عمر باتری می شود، به نظر می رسد تخمین های سازندگان، دروغی بیش نباشد چرا که لپ تاپ ها و گوشی های هوشمند تازه عرضه شده، خیلی زود تر از آنچه تخمین زده شده شارژ تمام می کنند.

تحقیقات جدید نشان داده است که این مساله فراتر از ظن و گمان است و سازندگان معمولا درباره ی عمر باتری لپ تاپ غلو می کنند.

تقریبا تمام سازندگان لپ تاپ در پیش بینی عمر باتری اغراق می کنند. با توجه به تست هایی که توسط ?which انجام شده است، حتی بعضی از آن ها دوبرابر مدت زمان واقعی را اعلام می کنند!

به گفته ی ?which، ” سازندگان در اثبات ادعای خود درمانده اند. اختلاف آنچه پیش بینی کرده اند با واقعیت نه دقیقه ای بلکه ساعت هاست.”

دفاتر ارتباط با مشتری ،67 مدل از لپ تاپ های Acer, ،Apple,، Asus, ،Dell,، HP،, Lenovo و Toshiba را تست کردند و بزرگترین متخلفان را پیدا کردند: HP و Dell. اپل تنها سازنده ای بود که ادعاهایش صحت داشت.

 

هر مدل لپ تاپ سه بار امتحان شد در حالی که افراد با استفاده از Wi-Fi از اینترنت استفاده کردند تا جایی که شارژلپ تاپ تمام شد.

محققان ?which اظهار کردند که ، ” معتقدیم این تست ها به میزان استفاده ی واقعی یک فرد از لپ تاپ نزدیک است. از آن جایی که اعداد به دست آمده اغلب به طور چشم گیری با ادعاهای سازندگان تفاوت دارد، جای تعجب است که چگونه به چنین تخمین هایی رسیدند؟ ”

سه لپ تاپ تست شده ی Apple ، متوسط عمر باتری ادعا شده را که حدود 10 ساعت بود، داشتند. در حالی که، بیشترین میزان اختلاف متعلق به HP بود که ادعا می کرد لپ تاپ هایش کمی پیش از 10 ساعت شارژ نگه می دارند ولی در حقیقت متوسط عمر باتری 5 ساعت بود!

Dell و Toshiba متخلفان بعدی هستند. در صورتی که , Asus، Acer و Lenovo بهتر عمل کردند.

لپ تاپ های Asus حدودا 7 ساعت شارژ نگه داشتند در صورتی که عدد تخمین زده شده 10 ساعت بود. این مدت برای Acer 6 ساعت بود و عدد پیش بینی شده اش 8 ساعت بود. ادعاهای دیگر سازندگان هم با واقعیت تفاوت داشت اما همه ی آن لپ تاپ ها 4 ساعت و نیم تا 5 ساعت شارژ نگه داشتند.

 

فقط Dell و HP به درخواست محققان حاضر به توضیح شدند. به گفته ی HP، تست باتری، میزان استفاده ی ” واقعی ” را تخمین می زند که شامل استفاده از Microsoft Office می شود. ودیگر این که مشخصات لپ تاپ در عمر باتری هر مدل تاثیر می گذارد.

Dell توضیح داد: “سخت است که بخواهیم عمر باتری مشخصی را اعلام کنیم که دقیقا با نوع استفاده ی همه ی مشتریان یکی باشد. چرا که هر فرد از کامپیوترش یک جور استفاده می کند. مثل این است که اگر افراد مختلفی پشت یک ماشین بنشینند بر اساس این که چطور رانندگی می کنند میزان بنزین مصرفیشان متفاوت خواهد بود. “

 

 

منبع: Telegraph.co.uk

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *